Dersler

İç Mekan Tasarımı

Yönetim Şeması, Akademik Birimler, Akademik Takvim, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı ( Yapısı, Görevleri), Kütüphane Daire Başkanlığı (Yapısı, Görevleri), Kütüphanenin Sunduğu Hizmetler, Kütüphane Araştırma ve Bilgi Kaynakları, Web aracılığıyla kütüphane kataloğu tarama, Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı, Öğrenci Kulüpleri, (Yapısı, Görevleri), Eğitim-Öğretim Yönetmeliği, Yükseköğretim Kurumları Disiplin Yönetmeliği, Yükseköğretim Kanunu Yönetmeliği, Erasmus Ofisi, Tanıtım ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü (Yapısı ve Görevleri),

İnternet Ve İnternet Tarayıcısı, Elektronik Posta Yönetimi, Haber Grupları / Forumlar, Web Tabanlı Öğrenme, Kişisel Web Sitesi Hazırlama, Elektronik Ticaret, Kelime İşlemci Programında Özgeçmiş, İnternet Ve Kariyer, İş Görüşmesine Hazırlık, İşlem Tablosu, Formüller Ve Fonksiyonlar, Grafikler, Sunu Hazırlama, Tanıtıcı Materyal Hazırlama. Microsoft Office ve Open Office uygulamaları

Bilgisayar destekli çizim ile programın temel çizim prensipleri öğrenilir. Program kullanılarak çizim ve sunum teknikleri üzerinde çalışılır, mimari çizim ve projeler tasarlanır.

Teknik çizim araçlarının tanıtımı, kullanımı; teknik yazı, çizgi çeşitleri ve özellikleri; iz düşüm, görünüş, plan, kesit, perspektif çeşitleri ve bu çizimlere ait teknikleri; ölçülendirme konuları; çizimler için antet hazırlama ve özgün insan figürü oluşturma da dahil olmak üzere her kavram için çeşitli çizim uygulamalarını içermektedir.

Hukukun tanımı, hukukun gerekliliği, toplum hayatını düzenleyen sosyal düzen kuralları, hukuk ile diğer sosyal düzen kuralları arasındaki ilişkiler ve farklar, kamu ve özel hukuk ayrımındaki kriterler, eşitlik, taraf kriterleri, kamu hukukunun dalları, kanunların tanımı, kabulü, yürürlüğe girmesi ve özellikleri.

Temel bilgisayar kullanım bilgisine sahip kişilere iç mimari projelerin hazırlanmasında ve sunumunda 3D MAX çizim programının kullanılmasına yönelik temel bilgilerin ve prensiplerin verilmesi amaçlanmaktadır. 3D MAX/ programının tasarım kavramına kattıkları belirtildikten sonra en temel program komutları ve kullanımları örnek çalışmalar üzerinden 2 ve 3 boyutlu olarak anlatılarak uygulatılacaktır

İç mekan, bileşenleri ve çeşitleri üzerine teorik bilgilerle birlikte bu bilgileri pekiştirecek ders içi uygulamalar ile konut iç mekan tasarımını deneyimlemek, bu yönde çizim ve sunum çalışmaları yapmak bu dersin içeriğini oluşturur.

Malzeme kavramı; İç mekan, malzeme ve iç mekan tasarımcısı ilişki; Mimaride hem strüktürel yapı malzemeleri hem de iç mekanlarda kullanılan malzemeler (doğal taş, bağlayıcı malzemeler, beton, seramik, cam, metal, ahşap, polimer malzemeler, plastikler, halılar, boyalar, corian ve nanoteknolojik malzemeler) ; Malzemelerin temel özellikleri; Malzemelerin üretim yöntemleri, yapıdaki kullanım alanları, uygulama yerleri ve uygulanış biçimleri; Yapının bölümlerine uygun malzeme seçimleri; Malzemelere ait yapısal detaylar.

Tarihsel süreç içerisinde mobilyalar, farklı tasarım örnekleri, günümüz mobilyaları, malzemeler, bileşenler, birleşim elemanları, yüzey malzemeleri, detay bilgileri ile birlikte bir mobilya tasarımı yapmak, işlev, detay çözümleri üretmek dersin içeriğini oluşturur.

Dersin kapsamını kullanıcı profili, mekânsal analizler, sunum teknikleri, çevreyi görme ve düşünme yeteneği kazandırma, konut kavramı, kamusal- yarı kamusal alan tanımlamaları, örnek projeler, küçük çaplı tasarım yapma çalışmaları, sunuş ve ifade çalışmaları dersin içeriğini oluşturur.

Ekoloji ve fiziksel çevre kavramları; Fiziksel Çevre Kontrolü, iç mekan ve iç mekan tasarımcısı arasındaki ilişkinin yorumlanması; Fiziksel Çevre Kontrolü’ne ait önemli kavramlar olan iklimlendirme, aydınlatma, akustik, ergonomi ve kirlilik konuları ve iç mekanlarda bu kavramlara ilişkin kontrol yöntemleri.

Tarihi ve kültürel açıdan korunması gerekli bir mimari eserin, durum tesbitinden ölçme ve belgelemeye yönelik tekniklerle koruma, yeni kullanılma konuları.

Bu dersin amacı İngilizceye temel düzeyde bir başlangıç yapmak ve öğrencilerin günlük hayatta ve iş yaşamlarında İngilizce kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneklerini geliştirmektir.

Türk İnkılabının Anlam ve Önemi, Yakınçağ'da Osmanlı Devleti ve Çöküş Nedenleri, Osmanlı Devleti’ni Kurtarma Çabaları; İlk Islahatlar, Nizâm-ı Cedit Islahatları, II. Mahmut Devri Islahatları, Tanzimât Dönemi, Meşrutiyet Yönetimine Geçiş; Birinci ve İkinci Meşrutiyet Dönemleri, Osmanlı Devleti’nin Son Dönemlerinde Ortaya Çıkan Düşünce Akımları, XX. Yüzyılın Başında Osmanlı Devleti’nin Girdiği Savaşlar; Trablusgarp Savaşı, Balkan, Savaşları ve Birinci Dünya Savaşı, Nedenleri, Gelişmeleri ve Sonuçları, Birinci Dünya Savaşı’nda Osmanlı Devleti’nin Savaştığı Cepheler ve Sonuçları, Osmanlı Devleti’nin Paylaşılması Hakkında Gizli Antlaşmalar, Mondros Ateşkes Antlaşması ve Tepkiler, Mustafa Kemal Paşa’nın Hayatı, İzmir’in Yunanlılar Tarafından İşgali ve İşgale Karşı Gösterilen Tepkiler, Mustafa Kemal Paşa’nın Samsun’a Çıkışı ve Teşkilatlandırma Faaliyetler, Mustafa Kemal Paşa’nın Milli Mücadele’yi Teşkilatlandırma Çalışmaları; Amasya Genelgesi, Erzurum ve Sivas Kongreleri, Amasya Görüşmeleri ve Protokolları, Son Osmanlı Meclisi Mebusan’ın İstanbul’da Toplanması ve Misak-ı Millî Kararları, İstanbul’un İtilaf Devletleri Tarafından İşgali ve İşgale Karşı Tepkiler, Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin Ankara’da Açılması ile Aldığı İlk Kararlar ve Uygulamaları, Milli Mücadele Döneminde Başgösteren Ayaklanmalar, Türkiye’yi Paylaşma Tasarıları ve Sevr Antlaşması, Türk Kurtuluş Savaşı, Savaş Dönemi; Milli Ordunun Kuruluşu, Doğu Cephesi; Ermeni Sorunu ve Ermenilerle Yapılan Savaşlar, Güney Cephesi’nde Kuvay-i Milliye’nin Doğuşu ve Fransızlarla Yapılan Savaşlar, Batı Cephesi’nde Düzenli Ordunun Yunan Ordusuyla Yaptığı Savaşlar; I. İnönü Savaşı ve Diplomasi Alanındaki Gelişmeler, II. İnönü Savaşı, Sakarya Meydan Savaşı, Büyük Taarruz, Büyük Zafer, Siyasi Mücadele ve Barış; Mudanya Ateşkes Antlaşması, Lozan Barış Konferansı ve Barış Antlaşması, Türk İnkılabının Nitelikleri ve Hedefleri, Siyasal Alandaki İnkılaplar, İlk Anayasalar ve Anayasa Değişiklikleri, Çok Partili Döneme Geçiş Denemeleri ve İnkılaba Karşı Tepkiler, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılaplar, Toplumsal Alandaki Düzenlemeler, Ekonomik Alanda Gelişmeler, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası ve Gelişmeleri (1923-1932), Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası ve Gelişmeleri (1932-1938), İkinci Dünya Savaşı ve Sonrasında Türk Dış Politikası, Çok Partili Döneme Geçiş, Türk İnkılabının Temel İlkeleri.

Dil Nedir?
Dilin Doğuşu ile İlgili Teoriler
Dilin “Düşünce”, “Toplum” Kavramlarıyla İlişkileri
Dilin “Kültür” ve “Tarih” Kavramlarıyla İlişkileri
Dil Türleri: Ortak Dil, Üst Dil, Geçer Dil, Argo, Jargon
Türkçenin Tarihî Gelişimi I: Orhun Türkçesi, Uygur Türkçesi
Türkçenin Tarihî Gelişimi II: Karahanlı Türkçesi, Anadolu Selçuklu Dönemi
Türkçeleri
Metin İnceleme
Türkçenin Tarihî Gelişimi III: Beylikler Dönemi Türkçesi, Osmanlı Türkçesi
Metin İnceleme
Atatürk’ün Türk Diline Yaklaşımı ve Dil Devrimi
Metin İnceleme
Ses Bilgisi I: Türkçenin Ses Özellikleri
Ses Bilgisi II: Türkçenin Diksiyon Kuralları ve Yaygın Hatalar
Ara Sınav
Yazım Kuralları: “de” / “ki” Bağlaçlarının Yazımı, Düzeltme İşaretinin Kullanımı, Birleşik Kelimelerin Yazımı
Uygulama: Gündelik Yaşamda Sıklıkla Yanlış Yazılan Kelimeler
Metin İnceleme
Noktalama İşaretleri: Virgül, Noktalı Virgül, Tırnak ve Tek Tırnak İşareti, Kesme İşareti
Metin İnceleme
Anlatım Bozuklukları
Anlatım Bozuklukları Uygulama: Günümüzde Yaygın Hatalar
Anlatım Bilgisine Giriş: Öznel ve Nesnel Anlatım
Bilimsel Yazma İlkeleri: Alıntı, Aktarma, Kaynak Gösterme, Künye Oluşturma,
Dipnot Verme, Kaynakça Düzenleme
Metin İnceleme
Paragraf ve Düşünceyi Geliştirme Yolları
Düşünsel Yazılar: Deneme, Makale, Fıkra, Eleştiri
Edebi Türler: Hikâye, Şiir ve Roman
Sözlü Anlatım ve Türleri: Mülakat, Panel, Sempozyum, Konferans, Seminer