Dersler

Yönetim Şeması, Akademik Birimler, Akademik Takvim, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı (Yapısı, Görevleri), Kütüphane Daire Başkanlığı (Yapısı, Görevleri), Kütüphanenin Sunduğu Hizmetler, Kütüphane Araştırma ve Bilgi Kaynakları, Web aracılığıyla kütüphane kataloğu tarama, Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı, Öğrenci Kulüpleri, (Yapısı, Görevleri), Eğitim-Öğretim Yönetmeliği, Yükseköğretim Kurumları Disiplin Yönetmeliği, Yükseköğretim Kanunu Yönetmeliği, Erasmus Ofisi, Tanıtım ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü (Yapısı ve Görevleri).

İşletme ve ilişkili kavramlar, işletmenin kaynakları, işletmenin temel ilkeleri, işletmenin amaçları; işletme yönetiminin tarihsel gelişimi; işletmenin çevresiyle ilişkisi ve sorumlulukları, işletmenin özellikleri, işletme türleri; işletmenin kuruluş çalışmaları, işletmenin kuruluş yerinin seçimi, işletmelerin kuruluş yeri seçimini etkileyen faktörler; işletme büyüklüğü, kapasite türleri ve büyüklük ölçütleri; yönetim ve karar verme süreci; işletme fonksiyonları; insan kaynakları, muhasebe, finans, üretim, pazarlama, halkla ilişkiler; işletme yaşamında yeni gelişmeler, bilgi sistemleri, araştırma ve geliştirme (ar-ge), işletmelerde sosyal sorumluluklardır.

Sayılar: doğal sayılar, tam sayılar, rasyonel sayılar, ondalık yazılış, gerçek sayılar. Oran ve orantı: Oran ve orantı problemleri. Yüzde ve faiz oranları: Ondalık sayılarla hesaplamalar, yüzde problemleri, basit faiz, bileşik faiz ve faiz problemleri.

Hukukun tanımı, hukukun gerekliliği, toplum hayatını düzenleyen sosyal düzen kuralları, hukuk ile diğer sosyal düzen kuralları arasındaki ilişkiler ve farklar, kamu ve özel hukuk ayrımındaki kriterler, eşitlik, taraf kriterleri, kamu hukukunun dalları, kanunların tanımı, kabulü, yürürlüğe girmesi ve özellikleri.       

Yönetim Kavramı, Yöneticilik Becerileri, Organizasyon ve Örgüt Kavramları, Yönetim Teorisinin Gelişim Süreci, Modern Yönetim Teknikleri, Yönetim Fonksiyonları, Strateji-Vizyon ve Misyon Kavramları, Stratejik Yönetim ve Günümüzdeki Önemi, Çağdaş Örgüt Yapıları, Çağdaş Yönetim Uygulamaları, Kurum Kültürü, Örgütsel Motivasyon Teorileri, Yönetim ve Organizasyon Alanındaki Yeni Gelişmeler.

Müşteri İlişkileri Yönetimi'nin Önemi, Müşteri Tanımı ve Müşteri Çeşitleri, Yeni Dünya Düzeninde Müşteri İstek ve İhtiyaçlarının Tanınması, Müşteri Değeri, Müşteri Memnuniyeti, Müşteri Tatmini, Müşteri Sadakatinin Sağlanması, Müşteri Şikayetlerinin Önemi, Müşteri İlişkileri Yönetimi - Kalite Kavramı Arasındaki İlişki, Müşteri İlişkileri Yönetimi'nin Bileşenleri, Müşteri Tutma Aksiyonları, Müşteri İlişkileri Yönetimi ile Teknoloji ve Bilgi Yönetimi arasındaki İlişki, Dünyadaki En Yeni Gelişmeler.

İnternet ve İnternet Tarayıcısı, Elektronik Posta Yönetimi, Haber Grupları / Forumlar, Web Tabanlı Öğrenme, Kişisel Web Sitesi Hazırlama, Elektronik Ticaret, Kelime İşlemci Programında Özgeçmiş, İnternet ve Kariyer, İş Görüşmesine Hazırlık, İşlem Tablosu, Formüller ve Fonksiyonlar, Grafikler, Sunu Hazırlama, Tanıtıcı Materyal Hazırlama. Microsoft Office ve Open Office uygulamaları.

İnsan kaynakları ile ilgili temel kavramlar ve teorik çerçeve; dünyada ve Türkiye'de işgücü piyasaları; insan kaynakları planlaması; iş analizleri; personel seçme ve yerleştirme; eğitim yönetimi; kariyer yönetimi; motivasyon; iş tasarımı; iş değerleme; ücret yönetimi.

Örgütsel davranış konusunda genel bir değerleme; tarihsel ve küresel bağlamda örgütsel davranış; örgütlerde bireyler, algı, tutum, kişilik ve bireysel davranış, iş doyumu, temel motivasyon kavramları ve uygulamaları, bireysel karar oluşturma; örgütlerde gruplar, grup davranışı, takımlar, iletişim, liderlik, güç ve politika, çatışma ve müzakere, stres; örgütsel sistem, örgüt yapısı, teknoloji ve iş tasarımı, sosyo-teknik sistem, performans değerleme ve ödül sistemi, örgütsel kültür, örgütsel değişme ve geliştirmedir.

Bu dersle öğrencinin giriş düzeyinde mikro ve piyasa ekonomisi bilgilerini vermek ve çeşitli ekonomik yaklaşımları analiz edebilecek yeteneklerini geliştirmektir. Temel Makro Ekonomik Kavramların açıklanması, Makro Ekonomik Göstergelerin tanımlanmaları ve uygulamalarına ilişkin örnekler, göstergelerin analizleri, Para ve Maliye Politikalarını Takip Edilme yöntemlerinin açıklanması.

 İş güvenliğinin tanımı ve tarihçesi, Kaza oluşumu ve çeşitleri, Meslek Hastalıkları ve korunma yolları, Ergonomi, Atölyede elektrikli ve elektriksiz aletlerde iş güvenliği, İş güvenliğinde Koruyucular, İlkyardım kuralları, Yangın ve Patlamalarda güvenlik önlemleri, İş Güvenliği ve işçi sağlığı mevzuatı ve İş Güvenliği Soruşturması.

Girişim, girişimci, girişimcilik; Girişimci ve yönetici (profesyonel yönetici) arasındaki benzerlik ve farklar; Girişimcinin işletme başarısındaki rolü ve önemi; Girişimcilik ve küçük-orta boy işletmeciliği ön plana çıkaran eğilimler; Küreselleşme; Dünyada ve Türkiye'de girişimcilik; Girişimci ve KOBİ'lerle ilgili gelişmeler (toplam istihdamda girişimcilerin payı, girişimci sayısındaki değişim); Kadın girişimcilik; Türkiye'de girişimci adaylarına öneriler; Yenilik; Yeni fikirler ve buluşlar; Girişim riskleri; Başarılı girişimcilerden örnekler.

Performans değerleme; psikoteknik değerleme; ödüllendirme; kamuda insan kaynakları; uluslararası insan kaynakları; endüstri ilişkileri; toplu pazarlık; işgören katılımı ve disiplin; işgören sağlığı ve güvenliği; bürokratik işlemler; insan kaynakları bilgi sistemleri.

Hizmet sektöründe insan kaynaklarının gelişimi, insan kaynakları bölümünün örgüt yapısı, insan kaynakları planlaması, iş analizi kavramı, yetkinlik, işgören bulma ve seçme teknikleri, eğitim yönetimi, kariyer yönetimi, performans değerlemesi, iş değerlemesi, endüstri ilişkileri, iş sağlığı ve güvenliği, bürokratik işlemler, disiplin sisteminin uygulanması, insan kaynakları bilgi sistemleri, elektronik insan kaynakları, oryantasyon, stratejik insan kaynakları yönetimi, uluslararası insan kaynakları yönetimidir.

Bu dersin amacı İngilizceye temel düzeyde bir başlangıç yapmak ve öğrencilerin günlük hayatta ve iş yaşamlarında İngilizce kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneklerini geliştirmektir.

İletişim kavramı, iletişim süreci, sözel iletişim, sözsüz iletişim, bireylerarası iletişim, grup iletişimi, örgüt içi iletişim, kitle iletişimi, çevrimiçi iletişim, kültürlerarası iletişim.

Günümüzdeki Küresel İşlerde Bilişim Sistemleri, İşletmelerde Kullanılan Bilişim Sistemi Türleri, Bilişim Sistemleri, Örgütler ve Strateji, Bilişim Sistemleri Donanımı, Bilişim Sistemleri Yazılımı, Veritabanı Yönetimi, Bilgisayar Ağları, Internet ve www, Operasyonel Düzeyde Yetkinlik için Bilişim Sistemleri, Elektronik Ticaret: Dijital Alemdeki Pazarlar ve Ürünler, Örgütlerde Karar Verme Sistemleri, Sistemlerin Geliştirilmesi ve Değişimin Yönetilmesi, Proje Yönetimi: Sistemlerin İşletme Değerlerinin Oluşturulması ve Değişimin Yönetilmesi.

Bu programda okuyan öğrencilerin iki yıl boyunca gördükleri teorik dersleri yerinde uygulamak amacıyla gerek özel gerek kamu kurum ve kuruluşlarında yaptıkları staj eğitimi sonunda bu eğitimle ilgili olarak hazırladıkları Staj Defteri ve Staj Raporları ile işyeri raporlarının değerlendirilmesini kapsamaktadır.

Öğrenciler seçtikleri konularla ilgili, bilimsel bir projede aranan tüm niteliklere sahip bir çalışma yaparak, derledikleri kuramsal bilgileri, yaptıkları araştırmalarla ve uygulamalarla destekleyerek bir proje hazırlarlar.

Türk İnkılabının Anlam ve Önemi, Yakınçağ'da Osmanlı Devleti ve Çöküş Nedenleri, Osmanlı Devleti’ni Kurtarma Çabaları; İlk Islahatlar, Nizâm-ı Cedit Islahatları, II. Mahmut Devri Islahatları, Tanzimât Dönemi, Meşrutiyet Yönetimine Geçiş; Birinci ve İkinci Meşrutiyet Dönemleri, Osmanlı Devleti’nin Son Dönemlerinde Ortaya Çıkan Düşünce Akımları, XX. Yüzyılın Başında Osmanlı Devleti’nin Girdiği Savaşlar; Trablusgarp Savaşı, Balkan, Savaşları ve Birinci Dünya Savaşı, Nedenleri, Gelişmeleri ve Sonuçları, Birinci Dünya Savaşı’nda Osmanlı Devleti’nin Savaştığı Cepheler ve Sonuçları, Osmanlı Devleti’nin Paylaşılması Hakkında Gizli Antlaşmalar, Mondros Ateşkes Antlaşması ve Tepkiler, Mustafa Kemal Paşa’nın Hayatı, İzmir’in Yunanlılar Tarafından İşgali ve İşgale Karşı Gösterilen Tepkiler, Mustafa Kemal Paşa’nın Samsun’a Çıkışı ve Teşkilatlandırma Faaliyetler, Mustafa Kemal Paşa’nın Milli Mücadele’yi Teşkilatlandırma Çalışmaları; Amasya Genelgesi, Erzurum ve Sivas Kongreleri, Amasya Görüşmeleri ve Protokolları, Son Osmanlı Meclisi Mebusan’ın İstanbul’da Toplanması ve Misak-ı Millî Kararları, İstanbul’un İtilaf Devletleri Tarafından İşgali ve İşgale Karşı Tepkiler, Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin Ankara’da Açılması ile Aldığı İlk Kararlar ve Uygulamaları, Milli Mücadele Döneminde Başgösteren Ayaklanmalar, Türkiye’yi Paylaşma Tasarıları ve Sevr Antlaşması, Türk Kurtuluş Savaşı, Savaş Dönemi; Milli Ordunun Kuruluşu, Doğu Cephesi; Ermeni Sorunu ve Ermenilerle Yapılan Savaşlar, Güney Cephesi’nde Kuvay-i Milliye’nin Doğuşu ve Fransızlarla Yapılan Savaşlar, Batı Cephesi’nde Düzenli Ordunun Yunan Ordusuyla Yaptığı Savaşlar; I. İnönü Savaşı ve Diplomasi Alanındaki Gelişmeler, II. İnönü Savaşı, Sakarya Meydan Savaşı, Büyük Taarruz, Büyük Zafer, Siyasi Mücadele ve Barış; Mudanya Ateşkes Antlaşması, Lozan Barış Konferansı ve Barış Antlaşması, Türk İnkılabının Nitelikleri ve Hedefleri, Siyasal Alandaki İnkılaplar, İlk Anayasalar ve Anayasa Değişiklikleri, Çok Partili Döneme Geçiş Denemeleri ve İnkılaba Karşı Tepkiler, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılaplar, Toplumsal Alandaki Düzenlemeler, Ekonomik Alanda Gelişmeler, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası ve Gelişmeleri (1923-1932), Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası ve Gelişmeleri (1932-1938), İkinci Dünya Savaşı ve Sonrasında Türk Dış Politikası, Çok Partili Döneme Geçiş, Türk İnkılabının Temel İlkeleri.

Dersin amacına uygun olarak, öğrencilerin özgür ve bilimsel düşünce gücüne ve geniş bir dünya görüşüne sahip bireyler olmalarını sağlamak, ulusal kültürümüzün ve dilimizin evrensel kültür içinde korunarak geliştirilmesine ve zenginleştirilmesine katkıda bulunmalarını sağlamak amacıyla TÜRK 103 dersinde; dillerin ortaya çıkışı, köken ve yapı bakımından dünya dilleri, Türkçe'nin dünya dilleri arasındaki yeri, Türkçe'nin tarihsel gelişimi, yapı bakımından Türkçe, sözcükleri kök ve eklerine ayırma ve sözcük türetme çalışmaları, anlatım bozuklukları, dilekçe yazma, özgeçmiş hazırlama gibi konular işlenmekte; dersin amacını desteklemek üzere çeşitli romanlar, şiir kitapları, deneme kitapları okunup incelenmektedir.

Etik ve İş etiği alanında teorik bilgilerin yanında, etik yönetimi, etik ikilemlerin çözümü, gri alanların önlenmesi, etik kod oluşturma ve uygulama, mesleki etik kodların uygulanmasına dönük alanları içerir.

Pazarlamanın tanımı, kapsamı, gelişimi, pazarlama kavramı ve yeni trendler, pazarlama çevresi, stratejik planlama ve pazarlamanın rolü, pazarlama araştırması ve bilgi sistemi, tüketici pazarları ve tüketici davranışı, endüstriyel pazarlar ve uluslararası pazarlar, pazar bölümlendirme, hedefleme, konumlandırma ve satış tahminleri, mamul, fiyat, tutundurma (pazarlama iletişimi), kişisel satış ve satış geliştirme, reklam ve halkla ilişkiler, internette pazarlama ve doğrudan pazarlama, dağıtım: dağıtım kanalları, tedarik zinciri yönetimi ve lojistik, pazarlama yönetiminde organizasyon, uygulama ve denetim, hizmet pazarlaması, uluslararası pazarlamadır.

 Kalite kavramı, Standart ve standardizasyon, Toplam kalite yönetimi, Ölçme, analiz, iyileştirme, Yönetim kalitesi ve standartları, ISO 9000 serisi, Çevre standartları, İş sağlığı ve güvenliği standartları, Kalite yönetim sistemi modelleri, Stratejik yönetim, Yönetime katılma, Süreç yönetimi, Kaynak yönetimi ve EFQM mükemmellik modeli, Hizmet kalitesi.

Personel Yönetimi ve İş Hukuku İlişkisine genel bakış,temel kavramlar, iş sözleşmeleri, çeşitleri ve feshi, İş hukukunun ve özlük işlerinin uygulama belgeleri Ücret ve Ücret çeşitleri, Personel Özlük İşleri ve Bordrolama, Personel özlük işlerinin ve bordro uygulamalarının insan kaynakları yönetimindeki yeri, Bordro ve bordro düzenleme şekli, Tazminat ve Çeşitleri, Güncel mevzuattali teşvik çeşitleri, Personel Özlük İşleri ve Bordrolama üzerine örnekler.

İnsan kaynaklarının temini ve seçimine genel bir bakış, işe alım mülakat kavramı, işe alım süreci, mülakat teknikleri, işgören tedarik süreci, oryantasyon, ilan hazırlama, mülakat ve etik, mülakat değerlendirme süreci, yetkinlik ve yetkinlik türleri, iyi bir mülakat için öneriler, mülakat soru örnekleri, mülakat hataları, mülakat uygulaması, mülakatta yeni eğilimler, özgeçmiş hazırlama, iş hukuku, iş sözleşmesi, çalışma ve dinlenme süreleri, sendikalar, toplu pazarlık, uyuşmazlık ve çözüm yollarıdır.

Kariyer Yönetimi, Zeka, Yetenek, Kişilik, SWOT Analizi, Uluslararası Değişim Programları, İletişim Becerileri, CV hazırlama, Ön Yazı Hazırlama, Sektörleri Tanıma, Girişimcilik

İnsan kaynakları ile ilgili temel kavramlar ve teorik çerçeve; dünyada ve Türkiye'de işgücü piyasaları; insan kaynakları planlaması; iş analizleri; personel seçme ve yerleştirme; eğitim yönetimi; kariyer yönetimi; motivasyon; iş tasarımı; iş değerleme; ücret yönetimi.

Müzakere, müzakere becerileri, müzakere hazırlık süreci, önce ve sonrasında yapılması gerekenler, uygulama ve değerlendirme.

İşletmelerin sürdürülebilir rekabet avantajı elde edebilmek için değer yaratmak zorunda olduklarını kavratarak soyut/somut değerlerle değer hedefli işletmeciliği öğretme, yönetici, organizasyon, örgüt kültürü, katma değer, işletme modeli, amaçlar hiyerarşisi, değer hedefli işletmecilik altyapısının oluşturulması, tarihsel süreç içindeki gelişimi, değer hedefli yönetim süreci, entelektüel sermaye, insan gücü yönetimi, temel fonksiyonlar, değer hedefli işletmecilikte performans yönetimi ve örnek olay çalışmalarıdır.

Geniş zaman, sahiplik sıfatları, there is/there are, some/any, sıklık zarfları, geçmiş zaman, edatlar

İşveren, İK'cı, Çalışanların Beklentileri ve Bakış Açıları, Farklılıkların yönetimi, yetenek yönetimi, mobbing, güncel kariyer sorunları, psikolojik sözleşme, tükenmişlik sendromu, nepotizm, etik kodlar, gerçek ve dijital ortamda protokol ve görgü kuralları.

Kriz ve kriz yönetimi kavramı, örgüt kültürü, krize yanıt, stratejik planlama, liderlik, kriz sonuçları, kriz öncesi/anında yapılacak çalışmalar, bilgi yönetimi, erken uyarı sistemi, liderlik, karar alma, zaman/insan kaynakları yönetimi, iletişim, halkla ilişkiler, kriz sonrası yönetim, kriz örnekleri, kriz iletişimi, yeni medya, örgüt yapısı, krizi çözme yöntemleri, kriz ortamında stres yönetimidir.


Değişme ve örgütsel değişime giriş, temel kavramlar, değişimin ve örgütsel değişimin tanımı, değişimin aktörleri, küresel değişim, değişim yönetimi modelleri ve süreçleri, inovasyon, değişime direnç, formel yapı, değişim stratejileri, başarılı ve başarısız stratejiler, değişim ve liderlik, vizyon, şirket kültürü, kültürel yönü, çevre, değişim paydaşları, bilgi yönetimi, değişim ajanı ve rolleri, öğrenen organizasyon, değişim sürecinde planlama, uygulama, değişim stratejileri için başarılı ve başarısız örnekler, yetenek yönetimi, değişimin ölçümü ve örnek olay çalışmalarıdır.

Performans değerlendirme ve performans yönetim sistemleri, kullanım alanları, yararları ve evreleri, performans yönetim sisteminin geliştirilmesi, 360 derece geri besleme yaklaşımı, değerlendirme yöntemleri, planlanması, değerlendirme süreci hataları, güvenilirlik, geçerlilik, performans başarısını etkileyen unsurlar, performans yönetim sisteminin ücret ve maaş yönetiminde kullanılması, denetimi, bilgi teknolojilerinden faydalanma uygulamaları, performans yönetiminde güncel konular ve gelişmeleri içermektedir.

Kariyerin tanımı ve kariyer kalıpları, kariyer yaklaşımları, kariyer gelişim modelleri, kariyer planlama, kariyer geliştirme, kariyer yönetimi model ve araçları, güncel kariyer sorunlarıdır.