Dersler

Yönetim Şeması, Akademik Birimler, Akademik Takvim, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı ( Yapısı, Görevleri), Kütüphane Daire Başkanlığı (Yapısı, Görevleri), Kütüphanenin Sunduğu Hizmetler, Kütüphane Araştırma ve Bilgi Kaynakları, Web aracılığıyla kütüphane kataloğu tarama, Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı, Öğrenci Kulüpleri, (Yapısı, Görevleri), Eğitim-Öğretim Yönetmeliği, Yükseköğretim Kurumları Disiplin Yönetmeliği, Yükseköğretim Kanunu Yönetmeliği, Erasmus Ofisi, Tanıtım ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü (Yapısı ve Görevleri),

Sayı sistemleri, Sayılarla ilgili özellikler, Asal sayılar, Tek ve çift sayılar, Pozitif ve negatif sayılar, Faktöryel, Rasyonel ve ondalıklı sayılar, Reel sayılar, Mutlak değer, Asal çarpanlar, OKEK, OBEB, Üslü sayılar, Köklü sayılar, Çarpanlara ayırma, Kümeler, fonksiyonlar, Birinci dereceden denklemler, Orantılar, Problemler (Havuz, İşçi, Yol), Problemler (Yaş, Mod, Bölünebilme)

Kümeler, Temel Kavramlar. Sayılar. Tam Sayılar . Doğal Sayılar, Basamak Kavramı. Taban Aritmetiği, Bölme-Bölünebilme Kuralları, Rasyonel Sayılar, Denklemler, Basit Eşitsizlikler, Mutlak Değer Üslü Sayılar, Köklü Sayılar, Oran ve Orantı 

Derste halkla ilişkiler çalışmalarının ortaya çıkış süreci, bu disiplin ile ilgili temel kuram ve ilkeler incelenecektir. Halkla ilişkiler kampanyalarında ve programlarında sektörün işleyişinin, toplumsal etkilerinin ve stratejik planlama süreçlerinin kavranması amaçlanmaktadır.

Ders kapsamında reklamcılığın tarihçesi, işlevi ve toplumsal ve ekonomik boyutu incelenecek ve temel olarak pazarlama, psikoloji ve iletişim alanlarıyla ilişkisi ele alınacaktır. Ayrıca öğrenciler bir reklam kampanyasının ilk aşaması olan müşteri gereksinmelerinin değerlendirilmesinden, projenin oluşturulması, hazırlanması ve gerçekleştirilmesine kadar kampanya sürecini öğrenecektir.

Marka ile ilgili kavramlar, marka imajı ve yaratımı, marka iletişim alanları olan satış geliştirme, satın alma noktası iletişimi, doğrudan pazarlama, halkla ilişkiler, reklam ve sponsorluk çalışmaları, markalama stratejileri, tüketici davranışı yönlü marka iletişimi, sembolik ve işlevsel markalara yönelik marka iletişimi, yeni medya ve marka iletişimi. 

İnternet Ve İnternet Tarayıcısı, Elektronik Posta Yönetimi, Haber Grupları / Forumlar, Web Tabanlı Öğrenme, Kişisel Web Sitesi Hazırlama, Elektronik Ticaret, Kelime İşlemci Programında Özgeçmiş, İnternet Ve Kariyer, İş Görüşmesine Hazırlık, İşlem Tablosu, Formüller Ve Fonksiyonlar, Grafikler, Sunu Hazırlama, Tanıtıcı Materyal Hazırlama. Microsoft Office ve Open Office uygulamaları

Hukukun tanımı, hukukun gerekliliği, toplum hayatını düzenleyen sosyal düzen kuralları, hukuk ile diğer sosyal düzen kuralları arasındaki ilişkiler ve farklar, kamu ve özel hukuk ayrımındaki kriterler, eşitlik, taraf kriterleri, kamu hukukunun dalları, kanunların tanımı, kabulü, yürürlüğe girmesi ve özellikleri.

Etkili iletişimde görüntü dili, reklamcılık, tanıtım, halkla ilişkilerde görsel üretim ve düzenlemede kullanılan ilkeler, tekniklere giriş ideografi, renk, çizgi, basım, ses, özel efektler, talk showlar.

Bu dersin amacı medya araştırması, planlaması ve alımlarla ilgili bilgileri öğrencilere aktarmaktır. Hedef kitle analizi, medya izleyicisini araştırma araçları, ve satın alma tekniklerinin yanı sıra halkla ilişkiler/reklam ajansı, müşteri/reklam veren ve medya ilişkisinin temel süreçleri de öğretilecektir.

Bu derste tüketici davranışına giriş, pazarlama ve tüketici davranışı, tüketici davranışında psikolojik etkiler (algılama ve duyum, öğrenme ve bellek, motivasyon ve ilgilenim, tutum ve duygular, kişilik ve benlik, değerler ve yaşam biçimi), tüketici davranışında sosyo-kültürel etkiler (grup ve danışma grubu, aile, kişisel etkiler ve yeniliklerin yayılması, sosyal sınıf, kültür ), tüketici satın alma süreci (sorunun belirlenmesi), tüketici satın alma süreci (bilgi arayışı ve seçeneklerin değerlendirilmesi), tüketici satın alma süreci (satın alma), tüketici satın alma süreci (satın alma sonrası davranışlar), pazarlama iletişimi ve ikna teknikleri konu başlıkları incelenmektedir.

Değişen yaratıcılık anlayışı, marka, ürün, hizmet yaratıcılığında genel teknikler ve kurallar, başarılı reklamların farkı ve öne çıkan özellikleri. (3+0+0)  Yaratıcı metinler, sloganlar ve grafik tasarımlarının özellikleri.

Girişim, girişimci, girişimcilik; Girişimci ve yönetici (profesyonel yönetici) arasındaki benzerlik ve farklar; Girişimcinin işletme başarısındaki rolü ve önemi; Girişimcilik ve küçük-orta boy işletmeciliği ön plana çıkaran eğilimler; Küreselleşme; Dünyada ve Türkiye'de girişimcilik; Girişimci ve KOBİ'lerle ilgili gelişmeler (toplam istihdamda girişimcilerin payı, girişimci sayısındaki değişim); Kadın girişimcilik; Türkiye'de girişimci adaylarına öneriler; Yenilik; Yeni fikirler ve buluşlar; Girişim riskleri; Başarılı girişimcilerden örnekler.

Seçmeli

İletişim ve anlatımla ilgili temel kavramlar, etkili metin oluşturma yolları, metin yazarlığının halkla ilişkilerdeki yeri ve beklentiler, halkla ilişkilerde kullanılan yazı türleri; haber metni, basın bülteni, basın makalesi, röportaj, haber mektubu, broşür, el ilanı, davetiye, doğrudan postalama, gazete-dergiler, el kitapları, yıllık raporlar, kurumsal tanıtımı yazarlığı.

Bu derste, kampanya adımları ele alınarak araştırma yöntemleri, stratejik planlama, planlama aşamasında risk yönetimini gerçekleştirme, bütçeyi doğru değerlendirme konuları işlenerek bir kampanyanın tüm adımları detaylı olarak aktarılacaktır.

Reklam kampanyasının ne olduğu ve nasıl hazırlandığı, reklam stratejilerinin belirlenmesi, stratejiye uygun kreatif çalışmaların yapılması, yaratıcı fikirlerin oluşturulması, reklam sloganı yazma kuralları, basın ve televizyon reklamlarının hazırlanması ve metinlerin oluşturulması, above-the-line ve below-the-line reklam metinleri.

Bu dersin amacı İngilizceye temel düzeyde bir başlangıç yapmak ve öğrencilerin günlük hayatta ve iş yaşamlarında İngilizce kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneklerini geliştirmektir.

İletişim Bilimlerinde kullanılan temel kavramlar ve modellerin işlendiği derstir.

Sosyal Devlet, Hukuk Devleti Kavramı; İş Hukukunun temel kavramları ve ilkeleri, İşçi, İşveren, İşveren Vekili, Alt İşveren, işyeri kavramları; İş hukukunun uygulama alanı, İş sözleşmesi ve sözleşme çeşitleri, Sözleşme yapma serbestîsi ve zorunlulukları, İsçi borçları, İşveren borçları, Ücret Kavramı, Fazla Mesai, İş Sözleşmesinin Sona Ermesi-Haklı-Haksız Fesih,  Toplu İş Hukuku-Sendikalar –Toplu İş Sözleşmesi İmzalanma koşulları, Toplu İş Hukuku Arabuluculuk Grev ve Lokavt ; Sosyal Güvenlik Hukuku-Giriş Genel İlkeler, Sosyal Güvenlik Hukuku-Kısa Vadeli Sigorta Kolları; Sosyal Güvenlik Hukuku- Uzun Vadeli Sigorta Kolları; Sosyal Güvenlik Hukuku –İşsizlik Sigortası, Kısa Çalışma, Genel Sağlık Sigortası; Sosyal Güvenlik Hukuku Esnaf Ahilik Sandığı- Bireysel Emeklilik Sistemi

Bu programda okuyan öğrencilerin iki yıl boyunca gördükleri teorik dersleri yerinde uygulamak amacıyla gerek özel gerek kamu kurum ve kuruluşlarında yaptıkları staj eğitimi sonunda bu eğitimle ilgili olarak hazırladıkları Staj Defteri ve Staj Raporları ile iş yeri raporlarının değerlendirilmesini kapsamaktadır.

Öğrenciler seçtikleri konularla ilgili, bilimsel bir projede aranan tüm niteliklere sahip bir çalışma yaparak, derledikleri kuramsal bilgileri, yaptıkları araştırmalarla ve uygulamalarla destekleyerek bir proje hazırlarlar.

Türk İnkılabının Anlam ve Önemi, Yakınçağ'da Osmanlı Devleti ve Çöküş Nedenleri, Osmanlı Devleti’ni Kurtarma Çabaları; İlk Islahatlar, Nizâm-ı Cedit Islahatları, II. Mahmut Devri Islahatları, Tanzimât Dönemi, Meşrutiyet Yönetimine Geçiş; Birinci ve İkinci Meşrutiyet Dönemleri, Osmanlı Devleti’nin Son Dönemlerinde Ortaya Çıkan Düşünce Akımları, XX. Yüzyılın Başında Osmanlı Devleti’nin Girdiği Savaşlar; Trablusgarp Savaşı, Balkan, Savaşları ve Birinci Dünya Savaşı, Nedenleri, Gelişmeleri ve Sonuçları, Birinci Dünya Savaşı’nda Osmanlı Devleti’nin Savaştığı Cepheler ve Sonuçları, Osmanlı Devleti’nin Paylaşılması Hakkında Gizli Antlaşmalar, Mondros Ateşkes Antlaşması ve Tepkiler, Mustafa Kemal Paşa’nın Hayatı, İzmir’in Yunanlılar Tarafından İşgali ve İşgale Karşı Gösterilen Tepkiler, Mustafa Kemal Paşa’nın Samsun’a Çıkışı ve Teşkilatlandırma Faaliyetler, Mustafa Kemal Paşa’nın Milli Mücadele’yi Teşkilatlandırma Çalışmaları; Amasya Genelgesi, Erzurum ve Sivas Kongreleri, Amasya Görüşmeleri ve Protokolları, Son Osmanlı Meclisi Mebusan’ın İstanbul’da Toplanması ve Misak-ı Millî Kararları, İstanbul’un İtilaf Devletleri Tarafından İşgali ve İşgale Karşı Tepkiler, Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin Ankara’da Açılması ile Aldığı İlk Kararlar ve Uygulamaları, Milli Mücadele Döneminde Başgösteren Ayaklanmalar, Türkiye’yi Paylaşma Tasarıları ve Sevr Antlaşması, Türk Kurtuluş Savaşı, Savaş Dönemi; Milli Ordunun Kuruluşu, Doğu Cephesi; Ermeni Sorunu ve Ermenilerle Yapılan Savaşlar, Güney Cephesi’nde Kuvay-i Milliye’nin Doğuşu ve Fransızlarla Yapılan Savaşlar, Batı Cephesi’nde Düzenli Ordunun Yunan Ordusuyla Yaptığı Savaşlar; I. İnönü Savaşı ve Diplomasi Alanındaki Gelişmeler, II. İnönü Savaşı, Sakarya Meydan Savaşı, Büyük Taarruz, Büyük Zafer, Siyasi Mücadele ve Barış; Mudanya Ateşkes Antlaşması, Lozan Barış Konferansı ve Barış Antlaşması, Türk İnkılabının Nitelikleri ve Hedefleri, Siyasal Alandaki İnkılaplar, İlk Anayasalar ve Anayasa Değişiklikleri, Çok Partili Döneme Geçiş Denemeleri ve İnkılaba Karşı Tepkiler, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılaplar, Toplumsal Alandaki Düzenlemeler, Ekonomik Alanda Gelişmeler, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası ve Gelişmeleri (1923-1932), Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası ve Gelişmeleri (1932-1938), İkinci Dünya Savaşı ve Sonrasında Türk Dış Politikası, Çok Partili Döneme Geçiş, Türk İnkılabının Temel İlkeleri.

Dil Nedir?
Dilin Doğuşu ile İlgili Teoriler
Dilin “Düşünce”, “Toplum” Kavramlarıyla İlişkileri
Dilin “Kültür” ve “Tarih” Kavramlarıyla İlişkileri
Dil Türleri: Ortak Dil, Üst Dil, Geçer Dil, Argo, Jargon
Türkçenin Tarihî Gelişimi I: Orhun Türkçesi, Uygur Türkçesi
Türkçenin Tarihî Gelişimi II: Karahanlı Türkçesi, Anadolu Selçuklu Dönemi
Türkçeleri
Metin İnceleme
Türkçenin Tarihî Gelişimi III: Beylikler Dönemi Türkçesi, Osmanlı Türkçesi
Metin İnceleme
Atatürk’ün Türk Diline Yaklaşımı ve Dil Devrimi
Metin İnceleme
Ses Bilgisi I: Türkçenin Ses Özellikleri
Ses Bilgisi II: Türkçenin Diksiyon Kuralları ve Yaygın Hatalar
Ara Sınav
Yazım Kuralları: “de” / “ki” Bağlaçlarının Yazımı, Düzeltme İşaretinin Kullanımı, Birleşik Kelimelerin Yazımı
Uygulama: Gündelik Yaşamda Sıklıkla Yanlış Yazılan Kelimeler
Metin İnceleme
Noktalama İşaretleri: Virgül, Noktalı Virgül, Tırnak ve Tek Tırnak İşareti, Kesme İşareti
Metin İnceleme
Anlatım Bozuklukları
Anlatım Bozuklukları Uygulama: Günümüzde Yaygın Hatalar
Anlatım Bilgisine Giriş: Öznel ve Nesnel Anlatım
Bilimsel Yazma İlkeleri: Alıntı, Aktarma, Kaynak Gösterme, Künye Oluşturma,
Dipnot Verme, Kaynakça Düzenleme
Metin İnceleme
Paragraf ve Düşünceyi Geliştirme Yolları
Düşünsel Yazılar: Deneme, Makale, Fıkra, Eleştiri
Edebi Türler: Hikâye, Şiir ve Roman
Sözlü Anlatım ve Türleri: Mülakat, Panel, Sempozyum, Konferans, Seminer

Bu derste, empati ve dinleme gibi etkili iletişim becerileri, sözlü ve sözsüz iletişim unsurları, sunum ve söyleşi kavramları, sözlü ve sözsüz iletişim ögeleri, etkili bir sunum hazırlamak ve söyleşi gerçekleştirmek için gerekli bilgilerin hazırlık aşamaları ve iletişim engelleri ele alınacaktır.

Etik ve İş etiği alanında teorik bilgilerin yanında, etik yönetimi, etik ikilemlerin çözümü, gri alanların önlenmesi, etik kod oluşturma ve uygulama, mesleki etik kodların uygulanmasına dönük alanları içerir. 

Pazarlamanın tanımı, kapsamı, gelişimi, pazarlama kavramı ve yeni trendler, pazarlama çevresi, stratejik planlama ve pazarlamanın rolü, pazarlama araştırması ve bilgi sistemi, tüketici pazarları ve tüketici davranışı, endüstriyel pazarlar ve uluslararası pazarlar, pazar bölümlendirme, hedefleme, konumlandırma ve satış tahminleri, mamul, fiyat, tutundurma (pazarlama iletişimi), kişisel satış ve satış geliştirme, reklam ve halkla ilişkiler, internette pazarlama ve doğrudan pazarlama, dağıtım: dağıtım kanalları, tedarik zinciri yönetimi ve lojistik, pazarlama yönetiminde organizasyon, uygulama ve denetim, hizmet pazarlaması, uluslararası pazarlama.

Bu ders kapsamında kriz yönetimi, iletişim ve iletişimi yönetme işini üstlenen halkla ilişkiler perspektifinden ele alınmaktadır. Dönem boyunca iki geniş konu ele alınacaktır. Birincisi, kriz süreci, kriz sürecinde strateji, modeller ve yaklaşımlar, araştırma ve değerlendirmenin rolü ve önemini öğrencektir. Diğer ana konu kapsamında ise halkla ilişkiler İtibar yönetimi, kurumsal iletişim, sorun yönetimi, sosyal sorumluluk, medya ilişkileri gibi halkla ilişkiler uygulama alanları ile kriz yönetiminin ilişkisi incelenecektir. Ayrıca ders kapsamında örnekler üzerinden kriz yönetimi süreçleri değerlendirilecektir.

Bu derste, kurumsal iletişim kavramı açıklanarak önemini anlatmak amaçlanmaktadır.  Öğrencilere paydaşlarla ilişkileri yönetebilmek amacıyla farklı kurumsal iletişim uygulama örnekleri aktarılmaktadır. Kurumsal iletişim sürecinin yönetim adımları detaylı olarak açıklanmaktadır.

Kitle iletişim araçları, kitle iletişim modelleri ve kitle iletişiminin toplumsal, kültürel ve siyasal boyutları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Kariyer Planlama dersi, Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından oluşturulan taslak çerçevesinde, her hafta için hazırlanmış video ve etkinlikler ile üniversite öğretim üyeleri, sektör profesyonelleri, sivil toplum kuruluşları ve uluslararası örgütlerden davet edilen misafir eğiticilerle işlenir. Ders kapsamına dâhil edilen destekleyici faaliyetler öğrencileri profesyonel başvurularda kullanılan yöntem ve araçlar konusunda bilgilendirir ve bunları en etkin şekilde kullanabilme becerisini kazandıracak şekilde tasarlanmış uygulamalı etkinlikler ile desteklenir. Kariyer merkezi, öğrencilerin becerilerini geliştirmelerine destek olacak deneyim imkânları sunan faaliyetler ile dersi uygulamalı olarak takip eder.

Bu derste, kampanya adımları ele alınarak araştırma yöntemleri, stratejik planlama, planlama aşamasında risk yönetimini gerçekleştirme, bütçeyi doğru değerlendirme konuları işlenerek bir kampanyanın tüm adımları detaylı olarak aktarılacaktır.

Reklam kampanyaları adımları, kampanya tarihi bağlamında Türkiye’den ve dünyadan örnekler, reklam kampanyaları ve toplum, duyusal etkiler, hedef kitle ve bütçe belirleme, süreçte bulunan taraflar, ajans görevleri, kullanılan iletişim araçları, reklam tasarımı, basılı ortamlarda, radyo ve televizyonda, internette reklamlar, siyasal reklam kampanyaları, sosyal içerikli reklam kampanyaları ve etik uygulamalar.