Programın Amacı
Günümüzde hızla gelişen teknoloji ve giderek karmaşıklaşan üretim-yönetim ilişkileri, işletmelerin daha iyi yönetilmesini ve üretilenin tüketilmesini yaşamsal kılmaktadır. Tüketici taleplerindeki değişimler, işletmelerin çoğalması rekabeti artırmış ve pazara yeni boyutlar kazandırmıştır. Bu gelişmelere paralel olarak işletmelerde üretilen ürün ve hizmetleri tanıtmak ve pazarlamak için çağdaş iletişim tekniklerinin bilinmesine ve kullanılmasına gerek duyulmaktadır. İletişim etkinliğinin daha verimli olması yönünden bu doğrultuda farklı yöntemlere dayalı bilimsel çalışmalar yapılmaktadır.
Halka İlişkiler ve Reklamcılık Ön lisans Programının stratejik temel amacı, Küresel ve yerel ölçekte rekabetin yoğun biçimde hissedildiği pazarlarda, stratejik halkla ilişkiler ve tanıtım yönetimi konusunda yetkin, yenilikçi iletişim stratejileriyle toplumsal ve kurumsal farkındalık yaratabilen profesyoneller yetiştirmektir.
Bu temel strateji amaç doğrultusunda Doğuş Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı’nın amaç ve hedefleri aşağıdaki gibidir:
1.Alanıyla ilgili bilimsel bilgisi olan, dijital yetkinliklerle donanmış nitelikli iletişimciler yetiştirmek.
2.Kurumların iç ve dış hedef kitleleriyle iletişim yönetimi süreçlerini öğretmek.
3.Yaratıcı strateji geliştirebilmelerini, geleneksel ve yeni medya ortamına uygun çalışma yapabilmelerini sağlamak.
4.Alanında araştırma, analiz ve raporlama becerisi gelişmiş bireyler olarak lisans tamamlama veya sektörde farklı pozisyonlarda kariyer basamaklarına devam edebilecek düzeyde akademik ve mesleki yeterliliğe sahip öğrenciler yetiştirmek.
Eğitim amaçları bağlamında programın hedefleri aşağıdaki gibidir:
Hedef 1: Strateji geliştirebilen, medya araç ve tekniklerini etkin biçimde kullanabilen, iletişim yöntemlerini ihtiyaçlara uygun olarak uygulayabilen, etik değerlere ve mesleki sorumluluğa sahip bireyler yetiştirmek hedeflenmektedir.
Hedef 2: Öğrencilerin kurumların iç ve dış hedef kitleleriyle yürüttükleri iletişim yönetimi süreçlerini kuramsal ve uygulamalı düzeyde kavrayarak, stratejik planlama, etkili iletişim kurma, medya araçlarını kullanma ve etik değerlere dayalı profesyonel çözümler geliştirme becerisi kazanmalarını sağlamaktır.
Hedef 3: Öğrencilerin kurumların amaçları, vizyonu ve hedef kitle gruplarına uygun olarak yaratıcı ve stratejik iletişim yaklaşımları geliştirebilmelerini; bu doğrultuda araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerini bilimsel yöntemlerle yürütebilmelerini; medya, halkla ilişkiler ve tanıtım alanlarında yenilikçi projeler üretebilen, problem çözme ve eleştirel düşünme becerilerine sahip, etik değerlere bağlı iletişim profesyonelleri olarak yetişmelerini sağlamaktır.
Hedef 4: Alanında araştırma, analiz ve raporlama becerisi gelişmiş; edindiği teorik bilgileri staj ve uygulama çalışmaları yoluyla pekiştiren; bu sayede lisans tamamlama veya sektörde farklı pozisyonlarda kariyer basamaklarına devam edebilecek düzeyde akademik ve mesleki yeterliliğe sahip öğrenciler yetiştirmek.
Ayrıca öğrencilerimiz, toplam 30 iş günü süreli işyeri uygulaması eğitimine katılarak aldıkları kuramsal bilgileri pratik deneyimlerle pekiştirmekte ve gelecekte çalışacakları iş alanları ve kişiler ile öğrencilik aşamasında tanışmaktadırlar.
Dikey Geçiş Alanları
• Halkla İlişkiler
• Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
• Halkla İlişkiler ve Tanıtım
• İletişim
• İletişim Sanatları
• İletişim Tasarımı
• İletişim ve Tasarım
• Reklam Tasarımı ve İletişimi
• Reklamcılık
• Reklamcılık ve Halkla İlişkiler
Mezunların Çalışma Alanları
• Halkla İlişkiler Şirketleri
• Reklam Şirketleri
• Çeşitli özel ve kamu kuruşlarının halkla ilişkiler bölümleri
• Pazarlama Şirketleri
• Özellikle bu tür donanımlı elemanlara gereksinim duyan çeşitli KOBİ'ler
• Kamu kurum ve kuruluşları
• Dikey Geçişle Lisans Eğitimine devam edenler için Akademik Kariyer